DSC01579-1

Olisiko hylätyissä bisnesideoissa kuitenkin potentiaalia?

Parhaat ideat tulevat mieleen usein mitä oudompina hetkinä. Illalla, rentoutuessa saunan lauteella kiukaan sihistessä, saattaa mieleen tulla tuhannen taalan idea yrityksen uudesta tuotteesta tai palvelusta. Saunan lauteelta idea päätyy puhelimen muistioon, josta se päätyy yrityksen sisäiseen ideariiheen. Ideariiheen osallistuu harvoin tarpeeksi iso ryhmä ihmisiä, jotta syntyneen idean todellinen liiketoimintapotentiaali olisi mahdollista selvittää. Tästä syystä hyväkin bisnesidea saattaa tulla haudatuksi jo alkumetreillä.

Tuotekehitys on tärkeä osa kasvua

Palvelut ja tuotteet ovat jokaisen yrityksen myynnin keskiössä. Lähtökohtaisesti kaikki yritykset tavoittelevat liikevaihdon kasvua. Usein kasvun aikaansaaminen vaatii tuekseen uusia tuotteita tai palveluita. Ideoita uusista palveluista syntyy aina, mutta valitettavan usein ideat jäävät ranskalaisiksi viivoiksi muistioon, koska niiden kaupalliseen potentiaaliin ei uskota tarpeeksi. Ja nekin ideat, joissa uskotaan olevan jonkin verran potentiaalia, hautautuvat suunnittelupöydälle uusien parempien ideoiden alle. Samalla haudataan osa kasvumahdollisuuksista.

Hi-pot TM testaa liiketoimintapotentiaalia

Entä jos palvelun liiketoimintapotentiaali olisi mahdollista testata jo varhaisessa vaiheessa tuotekehitystä, jolloin se ei sitoisi yrityksesi resursseja? Digistoorin Hi-pot TM -palvelu on kehitetty juuri tähän tarpeeseen. Ensi tiistaina julkaistavassa juhannus -vlogissa kerrotaan, millaisesta palvelusta on kyse ja minkälaisiin tarpeisiin se sopii.

Lue lisää aiheesta:

Kiinnostuitko Hi-pot™ menetelmästä?

Ota meihin yhteyttä!