Digistoori-digimarkkinointi-38-e1561723874414-1

Hi-pot™ on ketterä tapa testata liiketoimintapotentiaali

Käsittelimme pari viikkoa sitten blogissamme bisnesideoiden liiketoimintapotentiaalia. Viime viikolla juhannus -vlogissa jatkoimme samasta aiheesta ja kerroimme enemmän Digistoorin Hi-potTM -palvelusta, jolla on mahdollista testata palvelun tai tuotteen liiketoimintapotentiaali. Mikä et ole katsonut vlogia, ei hätää, löydät sen täältä.

Hi-pot™ testaa uudet ideat

Hi-pot tulee englannin kielen sanoista high potential, korkea/suuri potentiaali, jota myös Digistoorin Hi-pot™ -palvelulla testataan. Yrityksissä syntyy valtava määrä uusia ideoita, jotka harvoin päätyvät suunnittelupöydälle asti, sillä huomattava osa ideoista hylätään jo alkumetreillä. Aina on olemassa se riski, että hylätyksi tulee myös kaupallista potentiaalia sisältäviä ideoita. Hi-pot™ on ketterä konsepti, jolla potentiaali on mahdollista testata.

Hi-pot™ sopii kaikenlaisille yrityksille

Hi-pot™ sopii erityisesti yrityksille, joilla on tuotekehityksessä uusi tuote tai palvelu, ja he haluavat tietää onko palvelulle ostajia tai pitäisikö tuotetta vielä kehittää. Hi-potin voi siis ottaa osaksi tuotekehitysprosessia. Konseptin ketteryyden takia siitä hyötyvät niin pienet kasvuyritykset, joissa henkilöresurssit eivät riitä kokonaisvaltaiseen testaukseen, kuin suuryritykset, joissa ideoita syntyy isoja määriä ja kaikkia niitä ei ole järkevää testata resurssisyistä.

Hi-pot™ toimii tuotekehityksen eri vaiheisiin

Hi-potilla™ saadaan hyödyllistä tietoa esimerkiksi siitä, millainen kohderyhmä testattavasta tuotteesta tai palvelusta on kiinnostunut, minkä verran ihmiset ovat valmiita maksamaan siitä ja, miten tuotetta tai palvelua tulisi kehittää, jotta sen kohderyhmä olisi laajempi. Hi-pot™ skaalautuu myös aivan tuotekehityksen loppuun, kun yrityksessä pohditaan lanseerausta saman tuotteen A- ja B-version välillä. Tällöin Hi-potilla™ voidaan analysoida, kummalla versiolla on enemmän markkina-arvoa.

Hi-pot™ räätälöidään aina asiakkaan tarpeisiin

Kaikki lähtee aina testausta haluavan asiakkaan tarpeesta ja siitä, mitä testataan. Onko kyseessä tuote vai palvelu, missä vaiheessa tuotekehitystä ollaan menossa ja, mitä halutaan saada selville? Hi-potissa™ mietitään aina yrityskohtaisesti, mitkä keinot sopivat testaukseen parhaiten.

Löytyykö sinulta tuoteidea, jonka liiketoimintapotentiaalin haluaisit testata?

Ota yhteyttä!

Lue myös nämä artikkelit aiheesta: